söndag 30 november 2008



1:a Advent.
Vad mysigt det är när julen närmar sig och man tänder ljus och pyntar. Det här är vår adventsljusstake. Jag köpte den för några år sedan i vår butik. Den är från Cult Design. I år har jag planterat lite växter i och lagt i lite sjösten. Hjärtana har jag gjort själv av gips. Köpte hjärt-iskubsformar som jag gjöt i. Formarna hittade jag på Ikea. Förra året la jag i vackra stenar som vi hade plockat på vår sommarsemester på Gotland. På några stenar textade jag God jul.
Vi har en till ljusstake, som jag inte har plockat fram i år. Den är i trä. Man kan skruva bort ljushållarna i den och använda den som brödfat istället.
Nu är jag så nyfiken på vad ni andra har för adventsljusstakar och vad ni brukar dekorera dem med. Skriv gärna en kommentar. Kan behövas lite tips och idéer till nästa år.
Kram på er!

7 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Otroligt fin ljusstake, jag har i år en zinkljusstake med grön mossa i bara än så länge...kanske det bara blir det..
;)
Kram

Nettan sa...

Jättefin ljusstake! Så kul när man kan variera sig lite! Jag har faktiskt flera ljusstakar, varav 2 med blockljus! Kika gärna in hos mig om du vill se!!
Kram Nettan

Mer av allt sa...

Vad fin ljusstake! Kul idé med de små hjärtana. Jag har två blockljusstakar, ett stort trähjärta och en vit rund stålljusstake med hängande hjärtan. Jaja det kanske är för många.. :-)

Ha en härlig vecka!

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Man ser att du är proffs! ;)
Jättesnygg adventsljusstake!
Jag har 4 lockljus på zink-bricka, zinktags på o grön mossa.
Väldigt enkelt.
Tänkte lägga till ett hjärta av spansk mossa o ståltråd.. Ska till blomsteraffären imorn tänkte jag :)
Jeanette

♥ Fyra årstider sa...

Din var stilren och snygg. Jag ahr flera stycken med lite olika teman, mossa, sten osv.
Kram Lotta

sand mellan tårna sa...

Det var den snyggaste ljusstaken jag sett på länge.... jag har inte haft tid att göra någon i år.... och nu börjar det bli för sent, känns konstigt att "elda ikapp" Vi har varit sjuk ai tre veckor i omgångar, och nu börjar jag bli dålig igen...... suck. Var in till dig förra lördagen, men såg dig inte genom skyltfönstret och jag ville inte lämna tavlan i butiken...... den ligger iaf i bilen och är redo att lämnas. Var du alltid ledig måndagar? Vill du att jag lämnar den i butiken? eller vill du ta emot den personligen?

Trevlig lördag *host, host* Kram Linda

sand mellan tårna sa...

halloj....

Jag åker till din stad imorgon, skall på vattenmix eller vad det hette.... då tar jag med tavlan, skall jag komma förbi hemma hos dig, bor du i staden? eller utanför? Annars lämnar jag in den i butiken om du tycker det är bättre. Har lagt ner en lapp med mitt kontonummer i påsen, jag brukar ta 195 för dem.

Du kan väl maila mig så blir det lite mer privat....

sandmellantarna@home.se

Kram Linda