tisdag 18 november 2008

Bakdag


Idag har snön kommit. M sa "Mamma, nu är julen här". Han säger att utan snö är det ingen jul. Jag sa att snön har nog smällt bort till imorgon. Varför då? frågar han. Vad svarar man på det?
Jag och de två yngsta barnen bakade lussekatter idag medan äldsta sonen var i skolan. A som blir två år i februari, älskar att hjälpa till i köket. Han drar runt en köksstol till diskhon, till arbetsbänken och spisen. Han är överallt och har jättelånga armar. Man måste ha björnkoll på vad han gör. Men roligt är det!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så mysigt att baka lussebullar. Luktar jul tycker jag. Kul att 2-åringen också vill vara med.

Anonym sa...

omåååh vad härligt med julbak :) jag väntar dock till första advent, men det vattnas i munnen när nån säger saffran ;) imorgon är det leilas jul på tv4+!!!

vilken fin kudde från sernholt, måste till village här i stan o kolla, skulle passa hemma i våra ektorpsoffor :) snyggt också till våra grå fårskinn (ser att du har lika!!)..

kul med en "ny" blogg att följa :)

stor kram sara

Anonym sa...

Åh så mysigt och baka lussebullar och så gott sen, jag känner doften ända hit :)

kram!

Unknown sa...

ååååhhh gissa om du gjorde mig sugen på lussebullar nu!!! hihi
Kram Petra

Kristin sa...

Hej, vad mysigt med saffransbrödbak! Jag har inte gjort det än.

Nej, här har vi inte kuddmossa. Jag kan inte vad alla mossorter heter, men jag tror vi har björnmossa. Den jag tog till hyacinten heter dock något annat har jag för mig.

Ha det så bra och kul att du hittade till min blogg! :-)

/Kristin

Anonym sa...

Snälla får jag smaka en lussebulle....GUUD vad det är gott. Jag riktigt känner att det doftar saffran..

Kram @nette

sand mellan tårna sa...

Åhhh... jag har iaf köpt hem saffran.... så baket kommer här med... snart.

Det är Hemnes, du har helt rätt. Här hemma har jag massor av hemnes..... gillar den serien mycket....

Min son är sjuk, så jag komme rinte att kika förbi på fredag. Din tavla är färdigsågad, och färdig snickrad, nu skall jag bara sätta dit stjärnan.

Kram L