tisdag 25 augusti 2009

Springcykel


På vår semester åkte vi bl a till Skara Sommarland och bodde två nätter på hotell i Skara. Där trivdes vi jätte bra. På vägen hem åkte vi till Skövde. Där hittade vi en mysig inredningsbutik, som heter FÖRR. Det fanns inte bara inredningsprylar, även fina leksaker. Vår yngsta son fann denna "springcykel". Han blev förtjust i den på en gång. Nu cyklar han på den i stort sett varje dag. Balansen har han inte några problem med nu. Jag rekommenderar alla småbarnsföräldrar att skaffa en sån, om man vill slippa använda stödhjul och "pinne". Hjälmen på bilden är ingen cykelhjälm, utan en riddarhjälm. Givetvis använder han cykelhjälmen alltid när han "ykklar". Det är bara när han är med på bild, som A är riddare.

Besök gärna butiken FÖRR om du är i Skövde. Annars har de en nätbutik. Om du klickar på namnet så kommer du dit. De har mycket fina saker, bl a från marimekko och GreenGate.

3 kommentarer:

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Du får komma till Chess när jag jobbar nån dag :)
Ja jag bor i storvreta. Borta vid macken ungefär!
Kom förbi på en kaffe vetja :)

Kram Jeanette

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ååå så himla charmigt!! Hos mig är det en till som är ute o cyklar just nu;))

kramelikramisar millemamma♥

Svenne (Springcykel) sa...

Vad kul att det är några fler som fastnat för dessa cyklar. Jag tror de är riktigt bra som första cykel.