måndag 31 augusti 2009

Ny soffklädsel


Vi funderar på att köpa en till klädsel till våra ektorpssoffor och nu har det äntligen kommit en färg som vi vill ha! Det är Svanby grå, som är Nyhet på Ikea. Men jag blev lite tveksam när jag såg att det är kemtvätt på just den klädseln. På de andra klädslarna vi har är det maskintvätt 60 grader. Det är ju så praktiskt att bara slänga in i tvättmaskin om det behövs.
Har hört att det ska finnas en textilspray, som man kan spraya på. Ska sedan räcka med att bara torka av fläckarna med en fuktig trasa. Stämmer det? Är det någon som har någon erfarenhet av det? Isåfall vilket märke och var finner man det?

5 kommentarer:

himmel och hav sa...

Vi har precis skaffat den svarta klädseln till våra Ektorp och vi är mycket nöjda! Har idag visat lite av sofforna i mitt senaste inlägg.
Ha det bra!
Kram Veronica

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Meeen missade jag erat skåp?? :(

Soffan ser riktigt snygg ut i grå klädsel. Jag gillar vår soffa o den är grå-svart.
Men den där sprayen... Den vill jag också ha om den funkar!

Kram Jeanette

MM sa...

Jag har haft en Ikea klädsel till min Ekeskogsoffa som det stod kemtvätt på, men som jag av misstag tvättade själv, det gick bra, o det har jag fortsatt med! :)

Hoppas allt e bra med er, inte sett till er på länge!

Kram!

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Hoppas allt är bra med dig!!

Kram Jeanette

Madde sa...

Ja den är skitsnygg den klädseln. Ville ha den själv men blev en svart istället=)
Trevlig helg!
Kram Madelene