onsdag 25 februari 2009

Vardagsrummet

Tänkte visa några bilder från vårt vardagsrum på övre plan. Vi har även ett vardagsrum på nedre våningen, men det rummet rustas just nu. Så småningom kommer det bilder därifrån.

Ektorps soffor i klädsel Blekinge vit. Har haft dessa i fem år nu och trivs fortfarande med dem. Vi har även klädseln idemo beige, men den färgen har jag ledsnat på. Hyllan har vi haft sen 1997. Jag ville ha new england stil på den, så min man sågade ut "kryss". I sommar ska den målas vit.

Kuddarna i mitten har jag visat förr. Då låg dem i vår säng. Nu har jag flyttat ut det marina temat till vardagsrummet.






Här kan man sätta sig när barnen har gått och lagt sig. Då kan man välja och vraka bland tidningarna i sockerlådan. Få se om det blir några pelargoner i lådan till sommaren.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad otroligt fint och mysigt ni har det! Snyggt gjort med korsen på bokhyllan, det gjorde otroligt mycket - superfint! Vilka härliga fönsterpartier, kan förstå att det är härligt att sitta där i fåtöljen och mysa!

Bilder fulla med inspiration - TACK! Jag har också vit och beige klädsel till min IKEA soffa, men jag är också lite trött på den beiga och funderar på att skaffa en till vit istället. Hemma hos mig är det även dags att skaffa lite nya fräscha kuddar för att få in lite mer vårkänslor.

Ha det gott!
Kram Malin

himmel och hav sa...

Vilket fräscht vardagsrum! Älskar läshörnan vid fönstret! Ha det bra!
Kram Veronica

Anonym sa...

Vilket vackert hem du har och mysig blogg. Alltid inspirerande!

Angelica

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Hyllan är jättefin, kul att se den vit sen :)
Fint vardagsrum ni har. Den där mysiga hörnan med fåtöljen var underbar :)

Kram Jeanette

Sara Mårtensson sa...

Hej!
Tack så mycket! :-)
Vad fint du har det hemma och vilken fin blogg!
Jag har en Nikon D60 som jag köpte i januari. Tycker den är kanon! Jag älskar att fota men har inte gått någon fotokurs eller något liknande utan är självlärd. Det finns mycket tips på nätet om man vill lära sig sen är det bara att testa testa :-)
Kram Sara

♥ Fyra årstider sa...

Å my good så snyggt. Nu ska jag minsann köpa nytt tyg till vår Eketorp hörnsoffa..jag kommer inte ångra mig.
Kram Lotta

Sjöboden sa...

Superdupersnyggt! Gillar massor. Vilken härlig hörna, vilket ljus... Riktigt smart sätt att piffa till en bokhylla!

Kram C

Ett hus i vitt sa...

Åh vad fint, fräscht och härligt vardagsrum, vilket ljus ni får in genom fönstret! Vad synd att ni inte hann till butiken. Och vi åkte i väg direkt efter stängning i lördags också, annars hade du kunnat knacka på bara :-). Men det kanske blir någon mer gång. Ser att du gillar Greengate, jag är på G och ska beställa från dem, så om du kommer någon mer gång så kanske jag har det i sortimentet :-). Kram, Anette