tisdag 3 februari 2009

Hej alla mina bloggvänner! Det blev en lång bloggpaus. År 2009 började inte så bra för mig och min familj. De två yngsta sönerna tyckte om att leka med datorn, så den pajade. Därför har min blogg fått vila. Sen har min käre morfar gått bort. Vi har också börjat året med magsjuka. Veckan efter magsjukan, kom influensan. Nu hoppas vi att vi har stärkt immunförsvaret ordentligt. Dessa sjukdomar hör ju årstiden till. Därför längtar jag efter våren och sommaren.....
Nu tänkte jag faktiskt visa lite bilder från vårt kök.


Bordet och stolarna har min käre man gjort. De gjorde han när han utbildade sig till möbelsnickare. Men någon möbelsnickare blev han aldrig. Stolarna ska så småningom bli vita. Vi har 8 stolar, så det lär ta sin tid! Mannen ska göra ett nytt matbord. Det ska bli mycket större och vitt, såklart.

Det finns även plats för barnen att laga mat i köket. Vedspisen är min favorit.


Vitrinskåpet i furu ska bort när det nya matbordet är klart.

3 kommentarer:

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Kul att du e back in business!
Trist med morfar..
Hoppas ni håller er friska nu iallafall! :)

Vilket stort ljust o vackert kök ni har!
Så fint med gammal spis i köket *sotis*

Kram Jeanette

♥ Fyra årstider sa...

Jag har allt saknat dig..vilken underbar spis..min dröm, men jag får hålla mig till keddyn.
Kram Lotta

Mer av allt sa...

Usch vilken ledsam och besvärlig början på det nya året! Det kan ju bara bli bättre!!! Vilken jättefin gammal spis! Kan man värma vatten i den eller vad är den där behållaren till höger med tappkran?

Ha en härlig söndag och kramar från mig!