tisdag 5 maj 2009

"Nöden har ingen lag"

Årets backluckeförsäljning har säsongspremiär lördagen den 16 maj. Det är något som jag har sett framemot. Det är en loppmarknad här i trakten. Den är varje lördag hela sommaren. Där kan man både sälja och köpa. Förra året föll jag bl.a. för den här gamla pottan. Det är dags för minstingen att börja potträna. Han hade redan två moderna pottor, men jag kunde inte motstå denna. Måste bara fräscha till den först. Det syns att den har varit med ett tag. Skulle vara roligt om någon kan tala om från vilket årtal den är ifrån......

9 kommentarer:

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Vilken charmig! Har ingen aning om ålder tyvärr..

Det finns en bakluckeloppis som jag med tänkt besöka i sommar. vet inte riktigt vad orten heter, men på väg ut mot Östhammar hållet, typ. Är det samma?

Ha det bra!
Kram Jeanette

Sabina sa...

Hej!
Hittade din blogg av en slump och gillar väldigt mycket det jag ser :)
Vilket fint hus ni har!
Låter trevligt med backluckeloppis!
Ha det gott!
Sabina från Finland

Tessie sa...

Vilken otroligt häftig potta,din son kan vara glad det är nog inte alla som får göra sina behov på en sådan :-)

Jag längtar verkligen efter alla uteloppisar och auktioner ska komma igång!

Kram Torparfrun

Hanna & Hugo sa...

Hej

TAck för din snälla kommentar hos mig, va kul att du gillade min blogg, blir så glad =)

Vilken underbar potta & va kul med lite loppis!!!
Nu ska jag titta runt hos dig, alltid så kul att hitta till nya bloggar & inspireras...
Ha en skön helg kramar Maria

Kicki sa...

Hejsan
Roligt att besöka Din blogg.
Och vilken underbar gammal potta.
Det är så roligt att göra såna där loppisfynd.
Kommer gärna och besöker Dig igen.
Kramar
Kicki

Anonym sa...

Halloj, kul att se att även ni håller er sysselsatta! Uppe hos mig händer det så mycket att jag inte hinner lägga in nåt i bloggen, å andra sidan har jag inte ens fått igång en internetuppkoppling, så jag har ju nåt att skylla på! ;)
Saknar er!
Kram,
MM

Sjöboden sa...

Ja den var rolig och kan bli jättefin!

Kram C

♥ Fyra årstider sa...

Den var verkligen söt..bakluckeloppis..vad kul.
Kram Lotta

blandvitfargochakvareller sa...

Hej du undrade om pottans ålder, jag hade en likadan själv när jag var liten fast rosa och det är ca 45 år sedan. Så din potta kan ha varit med om en del i sitt liv... Agneta